სილაბუსები



 სილაბუსი

სასწავლო საგნის სახელწოდება - საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები
სწავლების საფეხური
კლასი - საბაზო საფეხური,    VII კლასი
სასწავლო კურსის სტატუსი ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა ერთი  სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი), კვირაში 3 აკადემიური საათი.

პედაგოგი თამარ ბაქრაძე. ტელ: 557232489, 0492254912, tamuna.baqraze@gmail.com
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა საბუნებისმეტყველო საგნის სწავლებისას არსებითი მნიშვნელობა ენიჭება შემეცნების პროცესში მოსწავლის აქტიურად ჩართვას, ეს მოსწავლეს საშუალებას მისცემს მიღებული ცოდნა და უნარ-ჩვევები პრაქტიკულად გამოიყენოს და გადაჭრას პრობლემა. პრაქტიკული მუშაობის დროს მოსწავლე უშუალოდ ერთვება პროცესში და შეუძლია კვლევის ჩატარება, მისი შედეგების აღრიცხვა და დასკვნების გამოტანა.

სასწავლო საგნის მიზანი საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე საბუნებისმეტყველო მაცნიერებების საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცებს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო, ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის და გარემოს მიმართ.
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები მოსწავლეებმა იციან: ფიზიკური სიდიდეები( მასა, დრო, მანძილი, სიჩქარე), ნივთიერების ფიზიკური თვისებები(სიმკვრივე, აგრეგატული მდგომარეობა, მოცულობა). სხეულები ნივთიერებებისაგან შედგება. ცოცხალ ორგანიზმებს შორის ურთიერთდამოკიდებულების ფორმები, კვებითი ჯაჭვები და კვებითი კავშირები.წითელი წიგნი და წითელი ნუსხა.
კურსის ორგანიზაცია
1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
2. მეცადინეობის ფორმები
3. სწავლების მეთოდები მოსწავლეთა ორგანიზაციის ფორმები: ჯგუფური, წყვილებში, ინდივიდუალური, მთელ კლასთან ერთად.
სწავლების მეთოდები: ვერბალური ანუ ზეპირსიტყვიერი, დისკუსია, გონებრივი იერიში, პრობლემებზე დაფუძნებული,  თანამშრომლობითი სწავლება, ლაბორატორიული, პრაქტიკული.
სასწავლო კურსის შეფასება მოსწავლის  შეფასება  გამოიყვანება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:   საშინაო  დავალება,  საკლასო  სამუშაო და შემაჯამებელი  სამუშაო.
•         საშინაო  დავალება -  მოიცავს  საშინაო  დავალებების შესრულების  სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის, აგრეთვე, საშინაო  დავალებებისთვის  განკუთვნილი რვეულის  საერთო  მდგომარეობის   შეფასებებს;
•         საკლასო  დავალება  -  მოიცავს  საკლასო,  დამოუკიდებელი და  ჯგუფური  სამუშაოების  შესრულების   ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე  მასალის  შესაბამის   ტესტირებებში მიღებულ  შეფასებებს;
•         შემაჯამებელი დავალებები  -  მოიცავს  საკონტროლო წერებში,  ეტაპობრივ  ტესტირებებში,  სასკოლო  წერებში მიღებულ  შეფასებებს.

შეფასების ფორმები                                 და რუბრიკები ზე  ზეპირი გამოკითხვა წერითი  სამუშაო, პროექტი, ტესტირება, პრეზენტაცია, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.

                1)  წერითი საშინაო დავალების  შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში  1 ქულა
დავალება სრუკყოფილია   3 ქულა
 სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს   4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
     
           2) ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას  3 ქულა
 გამოყენებულია მრავალფეროვანი საინფორმაციო წყარო/საშუალება  
   3 ქულა
 მოპოვებული ინფირმაცია ორგანიზებულია    4 ქულა
       
                3)  დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის  ლიმიტს    1 ქულა
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა   
    3 ქულა
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს    4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
          4)    დისკუსიის შეფასების რუბრიკა     
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს   2 ქულა
მსჯელობს არგუმენტირებულად  
   2 ქულა
აკეთებს დასკვნებს   2 ქულა
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებიით, ხმით)  
   2 ქულა
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულადპასუხობსგანსხვავებულ აზრს  2 ქულა


                 5)    პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას 1ქულა
ფლობს აუდიტორიას(იყენებს მიმიკას,ჟესტიკულაციას,ინტონაციას) 2ქულა
საუბრობს გამართული ენით და იყენებსშესაბამის ტერმინოლოგიას 2ქულა
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს 2ქულა
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს 1ქულა
იყენებს თვსლსაჩინოებას 1ქულა
იცავს დროის ლიმიტს 1 ქულა

•         
       6)    ექსპერიმენტის  შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს  კვლევის მიზანს 2ქულა
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს 1ქულა
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს 1ქულა
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს 1ქულა
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს 2ქულა
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგებზე,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს 1ქულა

                 7)    ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია 1ქულა
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს 2ქულა
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობებია)  
 2ქულა
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს 2ქულა
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს 1ქულა

•         
•         
სასწავლო  რესურსები მოსწავლი წიგნი, მასწავლებლის წიგნი, მოსწავლის რვეული, ტაბულები, თვალსაჩინოებები, ქიმიის და ფიზიკის ვირტუალური ლაბორატორია, ინტერნეტი. სასკოლო ლაბორატორია
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მემმეცნიერული კვლევა ძიება:  ბუნ VII.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაზ ღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები. ბუნ VII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურების განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.   ბუნVII.3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცენთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით.  ბუნ VII .4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
•         ცოცხალი სამყარო   ბუნ VII.5. მოსწავლე შეუძლია იმსჯელოს უჯრედძე როგორც ორგანიზმის აგებულების და განვითარების ერთეულზე.   ბუნ VII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ცხოველტა და მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი და დაასაბუთოს გამრავლების ბიოლოგიური მნიშვნელობა          ბუნ VII.7. მოსწავლეს შეუძლი8ა დაახასიათოს ცოცხალი სამყაროს მრავალფეროვნება , გამოიყენოს კლასიფიკაციის პრინციპი და იმსჯელოს სხვადასხვა ჯგუფებს შორის მსგავსება-განსხვავებაზე.
•         ფიზიკური მოვლენები:  ბუნ VII.8. მოსწავლეს სეუძლია ნივთიერების ატომურ-მოლეკულური სტრუქტურის აღწერა         ბუნ VII.9. მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი ძალების და მათი მოქმედების შედეგის შესახებ მსჯელობა,    ბუნ VII.10. მოსწავლეს შეუძლია წნევის დახასიათება. 
         ქიმიური მოვლენები:    ბუნ VII.11.   მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ქიმიური რეაქციების აღწერა.     ბუნ VII.12.   მოსწავლეს შეუძლია ფუძეებისა და მჟავების განსხვავება მათი თვისებების მიხედვით.   ბუნ VII.13.  მოსწავლეს შეუძლია ხსნარების თავისებურებების შესახებ მსჯელობა.
სამუშაო დისციპლინა
1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
2. დავალიანების დასაშვები რაოდენობა
3. აღდგენები
4. საჯარიმო ზომები
5. წახალისების ფორმები
არასაპატიო გაცდენების დასაშვები რაოდენობაა 20+ 1 საათი
მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს კათედრის მიერ დადგენილი შემაჯამებლების რაოდენობა. საპატიო მიზეზით გაცდენის შემთხვევაში სკოლაში გამოცხადებიდან არაუგვიანეს 5 დღის ვადაში უნდა აღადგინოს გაცდენილი შემაჯამებელი.
იმ შემთხვევაში თუ მოსწავლის წლიური ქულა არის 5–ზე ნაკლები, სკოლა ვალდებულია დაუნიშნოს საშემოდგომო გამოცდა ამ საგანში.
მოსწავლეს, რომლის საერთო წლიური ქულაა 10, საბუნებისმეტყველო კათედრა გადასცემს სიგელს.





სილაბუსი

სასწავლო საგნის სახელწოდება ბიოლოგია
სწავლების საფეხური
კლასი საბაზო საფეხური,    VIII კლასი
სასწავლო კურსის სტატუსი ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა ერთი  სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი), კვირაში 2 აკადემიური საათი.

პედაგოგი თამარ ბაქრაძე. ტელ: 557232489, 0492254912, tamuna.baqraze@gmail.com
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა ბიოლოგიის ამ ნაწილში მნიშვნელოვანია ადამიანის აგებულების (ანატომიის) შესწავლა. მოსწავლე სწავლობს საკუთარი ორგანიზმის აგებულებას:                                                  საყრდენ– მამოძრავებელი,ენდოკრინული, ნერვული, გულ-სისხლძარღვთა, საჭმლის მომნელებელი, გამომყოფი, გრძნობათა ორგანოების და გამრავლების სისტემების მოქმედების პრინციპებს.
სასწავლო საგნის მიზანი ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლემ შეისწავლოს საკუთარი ორგანიზმი, გარშემომყოფებზე და საკუთარ თავზე დაკვირვებით შეძლოს ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება, სწავლების მიზანია მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდეთ კვლევა-ძიების უნარი, შეძლონ მარტივი ექსპერიმენტების  ჩატარება.  მნიშვნელოვანია მოსწავლეებმა   თამაშებში განახორციელონ პირველადი დახმარების ღონისძიებები.
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები მოსწავლეებმა იციან: ცოცხალი ორგანიზმი( მათ შორის ადამიანი) უჯრედებისგან შედგება, უჯრედები ქმნიან ქსოვილებს, ქსოვილები ორგანოებს, ორგანოები ორგამოთა სისტემებს, ორგანოთა სისტემები ორგანიზმს.
კურსის ორგანიზაცია
1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
2. მეცადინეობის ფორმები
3. სწავლების მეთოდები მოსწავლეთა ორგანიზაციის ფორმები: ჯგუფური, წყვილებში, ინდივიდუალური, მთელ კლასთან ერთად.
სწავლების მეთოდები: ვერბალური ანუ ზეპირსიტყვიერი, დისკუსია, გონებრივი იერიში, პრობლემებზე დაფუძნებული,  თანამშრომლობითი სწავლება, ლაბორატორიული, პრაქტიკული.
სასწავლო კურსის შეფასება მოსწავლის  შეფასება  გამოიყვანება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:   საშინაო  დავალება,  საკლასო  სამუშაო და შემაჯამებელი  სამუშაო.
•         საშინაო  დავალება -  მოიცავს  საშინაო  დავალებების შესრულების  სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის, აგრეთვე, საშინაო  დავალებებისთვის  განკუთვნილი რვეულის  საერთო  მდგომარეობის   შეფასებებს;
•         საკლასო  დავალება  -  მოიცავს  საკლასო,  დამოუკიდებელი და  ჯგუფური  სამუშაოების  შესრულების   ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე  მასალის  შესაბამის   ტესტირებებში მიღებულ  შეფასებებს;
•         შემაჯამებელი დავალებები  -  მოიცავს  საკონტროლო წერებში,  ეტაპობრივ  ტესტირებებში,  სასკოლო  წერებში მიღებულ  შეფასებებს.

შეფასების ფორმები                                 და რუბრიკები ზე  ზეპირი გამოკითხვა წერითი  სამუშაო, პროექტი, ტესტირება, პრეზენტაცია, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.

                1)  წერითი საშინაო დავალების  შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში  1 ქულა
დავალება სრუკყოფილია   3 ქულა
 სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს   4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
   
           2) ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას  3 ქულა
 გამოყენებულია მრავალფეროვანი საინფორმაციო წყარო/საშუალება
   3 ქულა
 მოპოვებული ინფირმაცია ორგანიზებულია    4 ქულა
     
                3)  დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის  ლიმიტს    1 ქულა
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
    3 ქულა
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს    4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
          4)    დისკუსიის შეფასების რუბრიკა  
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს   2 ქულა
მსჯელობს არგუმენტირებულად
   2 ქულა
აკეთებს დასკვნებს   2 ქულა
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებიით, ხმით)
   2 ქულა
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულადპასუხობსგანსხვავებულ აზრს  2 ქულა


                 5)    პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას 1ქულა
ფლობს აუდიტორიას(იყენებს მიმიკას,ჟესტიკულაციას,ინტონაციას) 2ქულა
საუბრობს გამართული ენით და იყენებსშესაბამის ტერმინოლოგიას 2ქულა
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს 2ქულა
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს 1ქულა
იყენებს თვსლსაჩინოებას 1ქულა
იცავს დროის ლიმიტს 1 ქულა

•      
       6)    ექსპერიმენტის  შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს  კვლევის მიზანს 2ქულა
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს 1ქულა
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს 1ქულა
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს 1ქულა
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს 2ქულა
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგებზე,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს 1ქულა

                 7)    ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია 1ქულა
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს 2ქულა
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობებია)
 2ქულა
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს 2ქულა
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს 1ქულა

•      
•      
სასწავლო  რესურსები მოსწავლი წიგნი, მასწავლებლის წიგნი, ტაბულები, თვალსაჩინოებები, ბიოლოგიის ვირტუალური ლაბორატორია, ინტერნეტი. სასკოლო ლაბორატორია, ანატომიური ატლასი.მიკროსკოპი, მუდმივი პრეპარატები, ადამიანის ჩონჩხის და თორსის მოდელი, თვალის მოდელი.სახის კუნთების მოდელი, შინაგანი ორგანოების მოდელები,
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მეცნიერული კვლევა ძიება
•         კვლ.VIII.1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
•         კვლ VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევიტი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
•         კვლ.VIII 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
•         კვლ.VIII.4.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
   ცოცხალი სამყარო
•         ბიოლ.VIII.5. მოსწავლეს შეუძლია საახასიათოს ადამიანის ორგანიზმის ანატომიური და ფიზიოლოგიური თავისებურებები
•         ბიოლ.VIII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ადამიანის ორგანიზმის მარეგულირებელი სისტემების მნიშვნელობა
•         ბიოლ.VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ორგანიზმის შინაგანი გარემოს მუდმივობის შენარჩუნების მნიშვნელობაზე
•         ბიოლ.VIII.8  მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ადამიანის გამრავლების სისტემის თავისებურებები და ჩანასახის განვითარების სტადიები
•         ბიოლ.VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობა ადამიანისთვის.
სამუშაო დისციპლინა
1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
2. დავალიანების დასაშვები რაოდენობა
3. აღდგენები
4. საჯარიმო ზომები
5. წახალისების ფორმები
არასაპატიო გაცდენების დასაშვები რაოდენობაა 15+ 1 საათი
მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს კათედრის მიერ დადგენილი შემაჯამებლების რაოდენობა. საპატიო მიზეზით გაცდენის შემთხვევაში სკოლაში გამოცხადებიდან არაუგვიანეს 5 დღის ვადაში უნდა აღადგინოს გაცდენილი შემაჯამებელი.
იმ შემთხვევაში თუ მოსწავლის წლიური ქულა არის 5–ზე ნაკლები, სკოლა ვალდებულია დაუნიშნოს საშემოდგომო გამოცდა ამ საგანში.
მოსწავლეს, რომლის საერთო წლიური ქულაა 10, საბუნებისმეტყველო კათედრა გადასცემს სიგელს.

სილაბუსი
სასწავლო საგნის სახელწოდება ბიოლოგია
სწავლების საფეხური
კლასი საბაზო საფეხური,    IX კლასი
სასწავლო კურსის სტატუსი ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა ერთი  სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი), კვირაში 2 აკადემიური საათი.

პედაგოგი თამარ ბაქრაძე. ტელ: 557232489, 0492254912, tamuna.baqraze@gmail.com
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა ბიოლოგიის ამ ნაწილში მნიშვნელოვანია ცოცხალი სისტემის ძირითადი ნიშნების შესწავლა. აგრეთვე გენეტიკის და ევოლუციის საფუძვლების სწავლა. მოსწავლეები ეცნობიან მემკვიდრეობითობის და ცვალებადობის კანონზომიერებებს. მოსწავლეები ეცნობიან ასევე ეკოლოგიის საკითხებს.
სასწავლო საგნის მიზანი ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლემ შეისწავლოს ცოცხალი სამყაროს ძირითადი კრიტერიუმები კვება, სუნთქვა, მოძრაობა, გამრავლება, გაღიზიანებადობა,ზრდა, გამოყოფა. შეისწავლონ მემკვიდრეობითობის და ცვალებადობის კანონზომიერებები, გენეტიკის საფუძვლები და შეძლონ მარტივი გენეტიკური ამოცანების ამოხსნა. მოცბულ საფეხურზე შეისწავლება ევოლუციური მოძღვრების საფუძვლები. აგრეთვე ეკოლოგიის ძირითადი ცნებები: ეკოსისტემა, კვებითი დონეები, ეკოლოგიური პირამიდები, დამოკიდებულებები ორგანიზმებს შორის თანასაზოგადოებაში და გარემოს ფაქტორებთან.
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები მოსწავლეებმა იციან: ადამიანის აგებულება. ორგანოების და ორგანოთა სისტემების ფუნქციები, რის საფუძველზეც მოახდენენ ნასწავლი მასალის განზოგადებას სხვა ცოცხალი ორგანიზმების შესწავლის დროს.
კურსის ორგანიზაცია
1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
2. მეცადინეობის ფორმები
3. სწავლების მეთოდები მოსწავლეთა ორგანიზაციის ფორმები: ჯგუფური, წყვილებში, ინდივიდუალური, მთელ კლასთან ერთად.
სწავლების მეთოდები: ვერბალური ანუ ზეპირსიტყვიერი, დისკუსია, გონებრივი იერიში, პრობლემებზე დაფუძნებული,  თანამშრომლობითი სწავლება, ლაბორატორიული, პრაქტიკული.
სასწავლო კურსის შეფასება მოსწავლის  შეფასება  გამოიყვანება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:   საშინაო  დავალება,  საკლასო  სამუშაო და შემაჯამებელი  სამუშაო.
•         საშინაო  დავალება -  მოიცავს  საშინაო  დავალებების შესრულების  სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის, აგრეთვე, საშინაო  დავალებებისთვის  განკუთვნილი რვეულის  საერთო  მდგომარეობის   შეფასებებს;
•         საკლასო  დავალება  -  მოიცავს  საკლასო,  დამოუკიდებელი და  ჯგუფური  სამუშაოების  შესრულების   ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე  მასალის  შესაბამის   ტესტირებებში მიღებულ  შეფასებებს;
•         შემაჯამებელი დავალებები  -  მოიცავს  საკონტროლო წერებში,  ეტაპობრივ  ტესტირებებში,  სასკოლო  წერებში მიღებულ  შეფასებებს.

შეფასების ფორმები                                 და რუბრიკები ზე  ზეპირი გამოკითხვა წერითი  სამუშაო, პროექტი, ტესტირება, პრეზენტაცია, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.

                1)  წერითი საშინაო დავალების  შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში  1 ქულა
დავალება სრუკყოფილია   3 ქულა
 სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს   4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
   
           2) ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას  3 ქულა
 გამოყენებულია მრავალფეროვანი საინფორმაციო წყარო/საშუალება
   3 ქულა
 მოპოვებული ინფირმაცია ორგანიზებულია    4 ქულა
     
                3)  დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის  ლიმიტს    1 ქულა
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა  
    3 ქულა
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს    4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
          4)    დისკუსიის შეფასების რუბრიკა    
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს   2 ქულა
მსჯელობს არგუმენტირებულად
   2 ქულა
აკეთებს დასკვნებს   2 ქულა
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებიით, ხმით)
   2 ქულა
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულადპასუხობსგანსხვავებულ აზრს  2 ქულა


                 5)    პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას 1ქულა
ფლობს აუდიტორიას(იყენებს მიმიკას,ჟესტიკულაციას,ინტონაციას) 2ქულა
საუბრობს გამართული ენით და იყენებსშესაბამის ტერმინოლოგიას 2ქულა
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს 2ქულა
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს 1ქულა
იყენებს თვსლსაჩინოებას 1ქულა
იცავს დროის ლიმიტს 1 ქულა

•        
       6)    ექსპერიმენტის  შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს  კვლევის მიზანს 2ქულა
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს 1ქულა
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს 1ქულა
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს 1ქულა
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს 2ქულა
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგებზე,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს 1ქულა

                 7)    ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია 1ქულა
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს 2ქულა
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობებია)
 2ქულა
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს 2ქულა
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს 1ქულა

•        
•        
სასწავლო  რესურსები მოსწავლი წიგნი, მასწავლებლის წიგნი, ტაბულები, თვალსაჩინოებები, ბიოლოგიის ვირტუალური ლაბორატორია, ინტერნეტი. სასკოლო ლაბორატორია,
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მეცნიერული კვლევა ძიება
•         კვლ.IX.1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
•         კვლ IX.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევიტი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
•         კვლ.IX 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
•         კვლ.IX.4.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
   ცოცხალი სამყარო
•         ბიოლ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ცოცხალი სისტემის ზოგადი თვისებები
•         ბიოლ.IX.6. ოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მემკვიდერობა და ცვალებდობა,ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები,იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე მედიცინასა და სელექციაში
•         ბიოლ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ცოცხალი სამყაროს ისტორიულ განვითარებაზე,დაუკავშიროს ორგანიზმთა მრავალფეროვნება ევოლუციურ პროცესს
•         ბიოლ.IX.8  მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ურთიერთკავშირი ეკოსისტემის კომპონენტებს შორის და იმსჯელოს ორგენიზმების ურთიერთქმედების როლზე ეკოსისტემის სტაბილურობის შენარჩუნებაში
•         ბიოლ.IX.9. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს გარემო ფაქტორების მნიშვნელობა ადამიანის ჯანმრთელობისათვის
სამუშაო დისციპლინა
1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
2. დავალიანების დასაშვები რაოდენობა
3. აღდგენები
4. საჯარიმო ზომები
5. წახალისების ფორმები
არასაპატიო გაცდენების დასაშვები რაოდენობაა 15+ 1 საათი
მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს კათედრის მიერ დადგენილი შემაჯამებლების რაოდენობა. საპატიო მიზეზით გაცდენის შემთხვევაში სკოლაში გამოცხადებიდან არაუგვიანეს 5 დღის ვადაში უნდა აღადგინოს გაცდენილი შემაჯამებელი.
იმ შემთხვევაში თუ მოსწავლის წლიური ქულა არის 5–ზე ნაკლები, სკოლა ვალდებულია დაუნიშნოს საშემოდგომო გამოცდა ამ საგანში.
მოსწავლეს, რომლის საერთო წლიური ქულაა 10, საბუნებისმეტყველო კათედრა გადასცემს სიგელს.

სილაბუსი

სასწავლო საგნის სახელწოდება ბიოლოგია
სწავლების საფეხური
კლასი საბაზო საფეხური,    X კლასი
სასწავლო კურსის სტატუსი ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა ერთი  სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი), კვირაში 3 აკადემიური საათი.

პედაგოგი თამარ ბაქრაძე. ტელ: 557232489, 0492254912, tamuna.baqraze@gmail.com
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა ბიოლოგიის ამ ნაწილში მოსწავლეები შეისწავლიან უჯრედის აგებულებას და ცხოველქმედების პროცესებს, ფოტოსინთეზის თავისებურებებს. მოცემულ საფეხურზე ორგანოთა სისტემების შესწავლა ხდება ორგანიზმის განვითარების ყველა დონეზე.

სასწავლო საგნის მიზანი ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლეებმა შეისწავლონ უჯრედის აგებულება, ორგანოიდები და მათი ფუნქციები,უჯრედული თეორია, ფოტოსინთეზის პროცესი, პლასტიკური და ენერგეტიკული ცვლის თავისებურებები. მოსწავლეები შეისწავლიან ორგანოთა სისტემების აგებულებას უმარტივესებში, ნაწლავღრუიანებში, მოლუსკებში, თევზებში, ამფიბიებში, მწერებში, ქვეწარმავლებში, ფრინველებსა და ძუძუმწოვრებში. მსჯელობენ ჰომეოსტაზის მნიშვნელობაზე ორგანიზმებისათვის.
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები მოსწავლეებმა იციან: სიცოხლის ძირითადი ნიშნები, მათი დახასიათება, ცოცხალ ორგანიზმებს შორის ურთიერთდამოკიდებულების ფორმები, ეკოლოგიის საფუძვლები, გენეტიკის საფუძვლები.
კურსის ორგანიზაცია
1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
2. მეცადინეობის ფორმები
3. სწავლების მეთოდები მოსწავლეთა ორგანიზაციის ფორმები: ჯგუფური, წყვილებში, ინდივიდუალური, მთელ კლასთან ერთად.
სწავლების მეთოდები: ვერბალური ანუ ზეპირსიტყვიერი, დისკუსია, გონებრივი იერიში, პრობლემებზე დაფუძნებული,  თანამშრომლობითი სწავლება, ლაბორატორიული, პრაქტიკული.
სასწავლო კურსის შეფასება მოსწავლის  შეფასება  გამოიყვანება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:   საშინაო  დავალება,  საკლასო  სამუშაო და შემაჯამებელი  სამუშაო.
•         საშინაო  დავალება -  მოიცავს  საშინაო  დავალებების შესრულების  სისტემატურობის, სისრულის, ხარისხის, აგრეთვე, საშინაო  დავალებებისთვის  განკუთვნილი რვეულის  საერთო  მდგომარეობის   შეფასებებს;
•         საკლასო  დავალება  -  მოიცავს  საკლასო,  დამოუკიდებელი და  ჯგუფური  სამუშაოების  შესრულების   ხარისხის,აგრეთვე, მიმდინარე  მასალის  შესაბამის   ტესტირებებში მიღებულ  შეფასებებს;
•         შემაჯამებელი დავალებები  -  მოიცავს  საკონტროლო წერებში,  ეტაპობრივ  ტესტირებებში,  სასკოლო  წერებში მიღებულ  შეფასებებს.

შეფასების ფორმები                                 და რუბრიკები ზე  ზეპირი გამოკითხვა წერითი  სამუშაო, პროექტი, ტესტირება, პრეზენტაცია, თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება.

                1)  წერითი საშინაო დავალების  შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში  1 ქულა
დავალება სრუკყოფილია   3 ქულა
 სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს   4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
   
           2) ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას  3 ქულა
 გამოყენებულია მრავალფეროვანი საინფორმაციო წყარო/საშუალება
   3 ქულა
 მოპოვებული ინფირმაცია ორგანიზებულია    4 ქულა
     
                3)  დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის  ლიმიტს    1 ქულა
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა  
    3 ქულა
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს    4 ქულა
იცავს წერის კულტურას    2 ქულა
          4)    დისკუსიის შეფასების რუბრიკა    
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს   2 ქულა
მსჯელობს არგუმენტირებულად
   2 ქულა
აკეთებს დასკვნებს   2 ქულა
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებიით, ხმით)
   2 ქულა
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულადპასუხობსგანსხვავებულ აზრს  2 ქულა


                 5)    პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას 1ქულა
ფლობს აუდიტორიას(იყენებს მიმიკას,ჟესტიკულაციას,ინტონაციას) 2ქულა
საუბრობს გამართული ენით და იყენებსშესაბამის ტერმინოლოგიას 2ქულა
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს 2ქულა
ადარებს მოვლენებს,ფაქტებს, საგნებს 1ქულა
იყენებს თვსლსაჩინოებას 1ქულა
იცავს დროის ლიმიტს 1 ქულა

•        
       6)    ექსპერიმენტის  შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს  კვლევის მიზანს 2ქულა
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს 1ქულა
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს 1ქულა
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს 1ქულა
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს 2ქულა
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგებზე,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს 1ქულა

                 7)    ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია 1ქულა
ჯგუფის წევრები უსმენენ ერთმანეთს 2ქულა
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობებია)
 2ქულა
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,აკეთებს დასკვნებს 2ქულა
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს 2ქულა
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს 1ქულა

•        
•        
სასწავლო  რესურსები მოსწავლი წიგნი, მასწავლებლის წიგნი, ტაბულები, თვალსაჩინოებები, ბიოლოგიის ვირტუალური ლაბორატორია, ინტერნეტი. სასკოლო ლაბორატორია, მიკროსკოპი, მუდმივი პრეპარატები.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები  მეცნიერული კვლევა ძიება
•         კვლ.X.1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
•         კვლ X.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
•          კვლ.X 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
•         კვლ.X.4.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
   ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.X.5.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს  უჯრედში მიმდინარე პროცესებზე და დაასაბუთოს მათი  მნიშვნელობა   ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.6.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს სუნთქვის პროცესის თავისებურებები მცენარეებსა და ცხოველებში.
ბიოლ.X.7.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს კვების და მონელების მნიშვნელობა ორგანიზმის ზრდა-განვითარებისათვის და ენერგიით უზრუნველსაყოფად.
ბიოლ.X.8.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ფოტოსინთეზზე, როგორც მცენარეული ბიომასის წარმომქმნელ საკვანძო პროცესზე.
ბიოლ.X.9.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს სატრანსპორტო სისტემის მნიშვნელობა  ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.10. მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს მაკოორდინირებელი სისტემების მნიშვნელობა ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.11.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს გამომყოფი სისტემის მნიშვნელობა შინაგანი გარემოს მუდმივობის  შენარჩუნებისათვის (ჰომეოსტაზი).
სამუშაო დისციპლინა
1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
2. დავალიანების დასაშვები რაოდენობა
3. აღდგენები
4. საჯარიმო ზომები
5. წახალისების ფორმები
არასაპატიო გაცდენების დასაშვები რაოდენობაა 20 + 1 საათი
მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს კათედრის მიერ დადგენილი შემაჯამებლების რაოდენობა. საპატიო მიზეზით გაცდენის შემთხვევაში სკოლაში გამოცხადებიდან არაუგვიანეს 5 დღის ვადაში უნდა აღადგინოს გაცდენილი შემაჯამებელი.
იმ შემთხვევაში თუ მოსწავლის წლიური ქულა არის 5–ზე ნაკლები, სკოლა ვალდებულია დაუნიშნოს საშემოდგომო გამოცდა ამ საგანში.
მოსწავლეს, რომლის საერთო წლიური ქულაა 10, საბუნებისმეტყველო კათედრა გადასცემს სიგელს.

სილაბუსი

სასწავლო საგნის სახელწოდება
სწავლების საფეხური
კლასი
სასწავლო კურსის სტატუსი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
პედაგოგი
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
სასწავლო საგნის მიზანი
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
კურსის ორგანიზაცია
1.    საკლასო მენეჯმენტის ხერხები
2.    მეცადინეობის ფორმები
3.    სწავლების მეთოდები
სასწავლო კურსის შეფასება
შეფასების ფორმები და რუბრიკები
სასწავლო  რესურსები
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
სამუშაო დისციპლინა
1.    გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
2.    დავალიანების დასაშვები რაოდენობა
3.    აღდგენები
4.    საჯარიმო ზომები
5.    წახალისების ზომები





თემატურ–კალენდარული ცხრილი

თემის სათაური
საათების რაოდენობა
ჩატარების თარიღი











































































































































No comments:

Post a Comment