შემაჯამებელი
დავალების ანალიზი
კათედრა: საბუნებისმეტყველო
საგანი:
ბიოლოგია
კლასი: VIII
მასწავლებელი: თამარ
ბაქრაძე
შემაჯამებელი სამუშაოს ფორმა: ტესტი
შემაჯამებელი
დავალება: № 1
ჩატარების თარიღი: 6 ნოემბერი , 2017 წელი.
მოსწავლეებისათვის გაცნობის თარიღი
: 30 ოქტომბერი
მოსწავლის ცოდნა და უნარები,
რომელთა შემოწმება/შეფასებასაც ისახავს მიზნად შემაჯამებელი დავალება :
კვლ. VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
ანალიზი და შეფასება
·
იყენებს დიაგრამებს, ცხრილებს და გრაფიკებს მონაცემებს
და ცვლადებს შორის დამოკიდებულების აღსაწერად.
ბიოლ.VIII.5. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ადამიანის ანატომიური და ფიზიოლოგიური
თავისებურებები.
·
აკავშირებს ცალკეულ ორგანოს შესაბამის ორგანოთა სისტემასთან
და ასახელებს მის ძირითად ფუნქციას.
ბიოლ.VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ორგანიზმის შინაგანი გარემოს მუდმივობის
შენარჩუნების ( ჰომეოსტაზის) მნიშვნელობაზე.
·
საუბრობს ორგანიზმის მუდმივი ტემპერატურის მნიშვნელობაზე
და მათი შენარჩუნების გზებზე.
დავალება № 1 – 6 ფასდება
1 ქულით.
დავალება № 7 – 10 ფასდება
2
ქულით
დავალება № 11– 12 ფასდება 3 ქულით
ქულათა მაქსიმალური
რაოდენობა - 20 ( 20 – 19=10,
18 – 17=9,
16 – 15=8,
14 – 13=7,
12 – 11=6,
10 – 9=5,
8 – 7=4, 6 – 5=3, 4 – 3=2, 2 – 1=1)
რეფლექსია:/ შედეგი
მიღწეულია, თუ მოსწავლემ დააგროვა 5 და მეტი ქულა.
ტესტის ნიმუში შემაჯამებელი სამუშაო № 1
VIII კლასი
(1–6 დავალება ფასდება 1 ქულით)
1. ადამიანის სხეულის ღრუებს მიეკუთვნება:
ა)კბილის ღრუ; ბ)თვალის ღრუ; გ)გულმკერდის ღრუ
2. სისხლის შესადედებლად აუცილებელია:
ა)ფიბრინის
გარდაქმნა ფიბრინოგენად;
ბ)თრომბოციტების
მიერ სისხლის შემადედებელი ნივთიერების გამოყოფა;
გ)დაზიანებული
სისხლძარღვის ამოკვეთა
3.
პულსი
არის:
ა)არტერიების
კედლების ტალღოვანი მოძრაობა;
ბ)ვენების
კედლების ტალღოვანი მოძრაობა;
გ)გულის შეკუმშვათა რაოდენობა დროის გარკვეულ პერიოდში
4. ერითროციტები:
ა)შეიცავს ცილა
ჰემოგლობინს;
ბ)მონაწილეობს სისხლის შედედებაში;
გ)ასრულებს სისხლის საყრდენ ფუნქციას
5.
ჰომეოსტაზზე პასუხისმგებელია:
ა)ნერვული და ენდოკრინული სისტემა;
ბ)ორგანიზმის შინაგანი გარემოს ცვლილებები;
გ)ნერვული სისტემა და სხეულის ღრუები
6.
სისხლის მიმოქცევის დიდი წრე:
ა)იწყება მარცხენა პარკუჭიდან და მთავრდება ფილტვებში;
ბ)იწყება ფილტვებიდან და მთავრდება მარჯვენა წინაგულში;
გ)იწყება მარცხენა პარკუჭიდან და მთავრდება მარჯვენა წინაგულში
(7–10 დავალება ფასდება 2 ქულით)
7. დაასაბუთე,
რატომ არის სიცოცხლისათვის საშიში დიდი რაოდენობით
სისხლის დაკარგვა.
8. სისხლის რომელ უჯრედებს აქვთ ბაქტერიების
შთანთქმის უნარი? რატომ?
9. დაასაბუთე, რატომ იღებს მიკრობებით
დაზიანებული ადგილი წითელ ფერს და რატომ თბება?
10. სისხლის რომელი ჯგუფის მქონე ადამიანი
გაუწევს დონორობას მეოთხე რეზუს უარყოფითი სისხლის ჯგუფის მქონე ადამიანს? მეორე რეზუს
დადებითი ჯგუფის მქონე ადამიანს?
(11–12 დავალება ფასდება 3 ქულით)
11. შეუსაბამე ერთმანეთს:
1.არტერია
2.ვენა
3.კაპილარი
|
|
ა)სისხლი გამოაქვს გულიდან
ბ)ხორციელდება ნივთიერებათა ცვლა უჯრედებს და ქსოვილებს
შორის
გ)სისხლი ჩააქვს გულში
|
12. ცხრილის სახით წარმოადგინე ერითროციტების
აგებულება, ფუნქცია, რაოდენობა, სიცოცხლის ხანგრძლივობა .
№
|
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
1
|
მოსწავლე სწორად ასახელებს ადამიანიოს სხეულის ღრუებს – 1 ქულა , ვერ ასახელებს
– 0 ქულა.
|
1
|
2
|
მოსწავლემ
იცის რომელია სისხლის შემადედებელი ნივთიერება – 1 ქულა. არ იცის – 0 ქულა.
|
1
|
3
|
მოსწავლემ
იცის რა არის პულსი – 1 ქულა. არ იცის – 0 ქულა.
|
1
|
4
|
მოსწავლემ
იცის ერიტროციტების აგებულება– 1 ქულა. არ იცის – 0 ქულა.
|
1
|
5
|
მოსწავლემ
იცის რომელი სისტემები აგებენ პასუხს ჰომეოსტაზზე – 1 ქულა. არ იცის – 0 ქულა.
|
1
|
6
|
მოსწავლემ იცის სისხლის მიმოქცევის წრეები
– 1 ქულა, არ იცის – 0 ქულა.
|
1
|
7 – 10
|
მოსწავლეს აქვს მსჯელობის უნარი, იგი სრულყოფილად პასუხობს დასმულ შეკითხვებს
– 2ქულა, ნაწილობრივ პასუხობს – 1 ქულა, ვერ პასუხობს – 0 ქულა.
|
2
|
11 – 12
|
მოსწავლეს შეუძლია შეუსაბამოს ერთმანეთს ტერმინები,
ასევე ინფორმაცია სრულად წარმოადგინოს ცხრილის სახით – 3 ქულა.
ნაწილობრივ ასრულებს ამ დავალებას – 2 ქულა.
ვერ ასრულებს – 0 ქულა.
|
3
|
მოსწავლეთა შეფასება
მოსწავლის სახელი
გვარი
|
კრიტ.1
|
კრიტ.2
|
კრიტ.3
|
კრიტ.4
|
კრიტ.5
|
კრიტ.6
|
კრიტ7
|
კრიტ.7
|
კრიტ.7
|
კრიტ.7
|
კრიტ.8
|
კრიტ.8
|
ჯამი
|
ქულა
|
№1
|
№2
|
№3
|
№4
|
№5
|
№6
|
№7
|
№8
|
№9
|
№10
|
№11
|
№12
|
|
|
|
ქურციკიძე
ლუკა
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
0
|
2
|
3
|
3
|
17
|
9
|
კაპანაძე
ნუკრი
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
1
|
9
|
5
|
ჯუღელი
იერემია
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
1
|
3
|
0
|
9
|
5
|
ნინიკაშვილი
როლანდ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
13
|
7
|
ტალახაძე
ნინო
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
3
|
3
|
19
|
10
|
ქათამაძე
ლუკა
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
0
|
0
|
3
|
3
|
15
|
8
|
მაღლაკელიძე
ავთო
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
2
|
19
|
10
|
სვიანაძე
სანდრო
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
0
|
2
|
3
|
2
|
16
|
8
|
საყვარელიძე
მარიამ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
13
|
7
|
ბოხოჩაძე
შალვა
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
13
|
7
|
ნიქაბაძე
რომან
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
1
|
2
|
0
|
2
|
1
|
3
|
3
|
15
|
8
|
მჭედლიძე
რამინ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
0
|
0
|
1
|
2
|
13
|
7
|
არაბიძე
დაჩი
|
1
|
0
|
0
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
0
|
3
|
3
|
14
|
7
|
ჯუღელი
ქეთი
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
2
|
1
|
2
|
2
|
3
|
3
|
17
|
9
|
მდინარაძე
ირაკლი
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
1
|
2
|
0
|
2
|
15
|
8
|
ბარბაქაძე
თებროლე
|
1
|
1
|
0
|
1
|
0
|
1
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
9
|
5
|
კირკიტაძე
დავით
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
1
|
3
|
0
|
9
|
5
|
მახათაძე
მაკა
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
3
|
2
|
13
|
7
|
ნინიკაშვილი
ლუკა
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
0
|
0
|
3
|
3
|
15
|
8
|
ბოჭორიშვილი
გიორგი
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
0
|
2
|
15
|
8
|
ნებიერიძე
ქეთი
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
2
|
13
|
7
|
კახნიაშვილი
ანა
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
3
|
3
|
19
|
10
|
გორგაძე
დათა
|
1
|
1
|
0
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
0
|
1
|
3
|
3
|
15
|
8
|
შედეგების ანალიზი
მიღებული შედეგების ანალიზი: VIII კლასში სულ 23 მოსწავლეა. აქედან
შემაჯამებელ დავალებაში 3 მოსწავლემ დაიმსახურა 10 ქულა, 2 მოსწავლემ – 9 ქულა, 7
მოსწავლემ – 8 ქულა, 7 მოსწავლემ – 7 ქულა,
4 მოსწავლემ – 5 ქულა,
|
დასკვნა
მიღებული შედეგების საფუძველზე
შემიძლია დავასკვნა, რომ კლასში შემაჯამებელი დავალება ყველა მოსწავლეს აქვს დაძლეულია.
|
რეკომენდაცია - რა უნდა იყოს გათვალისწინებული შედეგებზე რეაგირებისთვის
იმ მოსწავლეებთან , რომლებმაც წარმატებით ვერ შეასრულეს კონკრეტული დავალებები
(მაგ; მე–2 დავალება, მე–9 დავალება და ა.შ.), კლასში კიდევ ერთხელ მათთან ერთად
განვიხილავ ამ დავალებებს , ამის შემდეგ მივცემ მსგავსი ტიპის სამუშაოს შესასრულებლად
და კიდევ ერთხელ დავაკვირდები მიღწეულ შედეგს.
|
პედაგოგის ხელისმოწერა:
თ. ბაქრაძე
No comments:
Post a Comment